judithheikens.reismee.nl

Zaterdag 1 juli / zondag 2 juli - Local markt, gamedrive, outride and chill.

Gisteren (zaterdag 1 juli) hebben we in de ochtend eenlokale markt bezocht in Hoedspruit. Deze markt is elke eerste zaterdag van demaand. Er waren veel delicatessen te koop naast de typische Zuid-Afrikaansekleurrijke tassen en neushoornbeeldjes. Onderweg naar de markt zijn we langseen krottenwijk gereden. Raar om te zien hoe de ‘rijken’ vlak naast de minderwelvarende mensen leven. Bij terugkomst op het bedrijf hebben we een outridegedaan met 11 combinaties. We hebben ons onderverdeeld in 3 groepen en hebbeneen competitie gestart: welke groep kan in 2 uur tijd de meeste dieren spotten+ fotograferen met uitzondering van de vogels. De beloning was een milkshakevoor alle groepsleden van de winnende groep. Ik heb deze outride gereden opSteiner, een grote lief bruin paard. In onze groep hebben we een impala,koedoe, dik-dik (een kleine antilope) en een eekhoorn kunnen fotograferen, dedieren waren erg goed verstopt. We hebben dus maar 4 dieren gespot en daarmeeop de tweede plaats geëindigd. We hebben hierna ezellig geluncht met ons allenbij de accommodatie ‘The Barn’. Het was Milco zijn 23e verjaardaggisteren, dus gingen we facetimen via Whatsapp. Gewoon gezellig gekletst en eenrondleiding gegeven van onze accommodatie. Om 4 uur werden we opgehaald door Traci om naar Bushcamp te gaan en hier de andere meiden (vrijwilligers) op tehalen voor een gamedrive. De Bushcamp is een locatie in de bush waar Traci enGlenn hun huis is en de bungalows voor de vrijwilligers zijn met een waanzinniguitzicht van de bush. We zijn op gamedrive gegaan en zagen al gauw enorme versedrollen van olifanten op de weg liggen. Maar helaas hebben we geen olifantenkunnen spotten. Wel reden we langs een groep Wilde Beasts en zagen we langs dedam een groep buffels dus hebben we geprobeerd om via de andere kant dichterbijte komen. En dit met een fantastisch resultaat, we werden omsingeld door wel 30 buffels. Ook zagen we nog een aantal giraffes op ongeveer 1,5 meter afstand. Wehebben ook onze eerste zebra’s gespot, ze waren aan het rollen in een openvlakte. Het is bizar om deze in Nederland levende dierentuindieren in hun natuurlijke omgeving van zo dichtbij te zien. Bij terugkomst van deze gamedrive hebben we ons gesetteld rondom hetkampvuur. Tevens werd dit kampvuur gebruikt als BBQ; we bakten maïskolven,worsten, biefstuk en een knoflookbrood op het vuur onder het genot van eenSavannah. Het was een gezellige avond!

Vanochtend (zondag 2 juli) werden we wakker van een kabaalbuiten. Het bleek te gaan om een aantal Groene Meerkat apen die op onze territoriumde boel aan het inspecteren/slopen waren. Helaas vonden ze het nodig om op onzebuiten eettafel hun behoefte te doen. Op zondag doet niemand hier op hetbedrijf iets, dus hebben wij een chilldag. Vanochtend zijn we naar supermarktgelopen om daar wat boodschapjes te halen en hebben we vier wasjes gedraaid.Daarnaast hebben we een chocoladetaart gebakken, Pretty Little Liars gekeken,gewandeld in de Bush en een pasta gemaakt. We bereiden ons mentaal voor voor demorgen, om 9 uur arriveren er meer dan 40 minions (kleine kinderen) voor een meerdaags ponycamp. Er word 3 á 4 keer per jaar een ponycamp georganiseerd om de medische kosten voor de paarden te dekken. Wij staan om 6 uur op om voor dat de minions arriveren een aantal paarden te rijden.

Dus daarom ga ik nu gauw slapen. Welterusten!

Willem

Wat een belevenis daar. Geweldig om jou verhalen te lezen. Heel veel plezier en voor straks lekker slapen en voor morgen weer gezond op.

Thea

Leuke verslagen! Succes met de minions morgen!

Gonny Heikens

Ik vind het mooi om je verhaal te lezen ,wat een belevenis.Leuk om te horen dat jullie veel ondernemen.Succes morgen met de kids!xxx

Freddie en Johanna.

Wederom weer genoten van je belevenissen! Succes voor vandaag!

Peter

Leuk hoor Judith, zo te lezen heb je het wel naar je zin daar. Wel terugkomen hoor. Maak er een fijne tijd van. Groetjes Sylvia en Peter

Boudewijn

Hoi leuk dat het zo goed gaat daar. Oma leest je verhalen steets .

Sylvia

Heerlijk om jouw blog te lezen