judithheikens.reismee.nl

Maandag 3 juli – First day ponycamp and amazing gamedrive

Vanochtend om 6 uur opgestaan om een aantal paarden terijden voordat de kinderen arriveerden. Ik heb op Valentine (rodeo) gereden. Ikwas even bang dat ik een chocoladetaart moest bakken. De regel is hier datwanneer je van het paard afvalt je een chocoladetaart moet bakken en tijdenshet rijden had ik het idee dat ik weleens kon gaan zandhappen deze ochtendomdat Valentine zo wild was. Maar het liep gelukkig allemaal goed af. Na hetrijden hebben we geholpen met de kinderen. Ik leidde de leeftijdsgroep 8 – 10 jaar,we gingen met hun lopend door de bush terwijl zij op de rug van een paardzaten, sommigen vonden dit enorm spannend. Bij terugkomst hadden we driespellen: geblinddoekt dingen proeven, koekjes versieren en een estafetteparcours. In totaal zijn er 25 kinderen met een leeftijd van 4 – 7 jaar, 8kinderen van 8 – 10 jaar en 2 van 11 – 14 jaar. De kinderen slapen vannachttussen de paarden in de stallen.

Om half 4 zijn we in de safari-auto vertrokken voor eenGamedrive in de bush, dit keer met Ryan. We reden langs een plek waar eenkrokodil aan het water lag te chillen, enorm bijzonder! Ryan kent het gebiedheel goed en ziet echt supersnel dieren tussen allerlei bosjes die wij danhelemaal niet kunnen zien. Nadat we een aantal zebra’s gespot en gefotografeerdhadden, zag hij neushoorns tussen bosjes. Na een aantal minuten kijken, zagen wijtussen al deze bosjes ook iets grijs bewegen. Het was echter te ver in debosjes om het op de camera te kunnen vastleggen. Maar we waren allemaal ergverbaasd over hoe groot deze dieren in werkelijkheid zijn. Het was overigensecht bijzonder dat we deze neushoorns in de bosjes spotte, er zijn namelijk nietheel veel neushoorns hier meer vanwege de stroperij. Onderweg passeerde we eensafari-auto die ons vertelde dat de Wild Dogs heel dichtbij waren, toen wegingen kijken of we deze konden zien staken ze al de weg over voor ons enkonden we ze volgen. Hierna zijn we verder de bush in gegaan en werd hetschemerig. Tegen het licht van de zon konden we nog een aantal hoofden vangiraffes boven de bomen uit zien steken. Toen het echt pikkedonker was passeerdenwe een plas waar een aantal olifanten aan het baden/spelen/vechten waren. Omdathet dus zo donker was konden we het alleen zien door middel van een zaklampmaar is het niet zichtbaar op de camera. Erg jammer, maar we zullen in deze 7weken vast nog wel een aantal olifanten overdag spotten. Verderop zijn we stilgaan staan met onze lichten uit en waren we doodstil. Om ons heen hoorden weoveral geritsel. Super spannend, want je hoort zoveel maar je weet niet waar hetis vandaan komt en wat het is. Uiteindelijk bleek het te gaan om een aantalolifanten achter de bosjes. In de verte hoorden we de andere olifanten (in deplas) brullen. Het geluid was zo doordringend en de eerste keer dat we dithoorde dachten we dat het ging om een aantal leeuwen.

Inmiddels zitten we allemaal verzadigd op de bank. Verzadigdvan pizza’s, alle indrukken en de drukte van vandaag. Ik voel me vies van alleplakkende kindjes, stof, paardenharen en zweet dus neem gauw een douche en dansnel op bed! Morgen staat ons vast weer een bijzondere dag te wachten.

SylviA

Wat een spannende dag voor jullie.wat een ervaring en je bent er nog maar net
Liefs

Gonny en Andries

Je kunt wel een boek schrijven,wat weer een spannend verhaal,een genot om te lezen.Vandaag ook weer veel plezIer. Xxx