judithheikens.reismee.nl

Donderdag 6 juni – Ochtend Gamedrive en straathonden hulp bieden

Vanochtend zijn we om 5 uur opgestaan om op gamedrive te gaan. Het was erg koud dus we brachten allemaal wollen dekens mee en waren dik ingepakt. In de bush hebben we de zon zien op komen. We passeerden een rij van Kaapse Buffels welke nog allemaal op de grond lagen te slapen. Vervolgens kwamen we bij een open stukje Bush waar we omsingeld werden door drie hyena. Dit gebeurde nadat Demi een feitje vertelde over de Hyena’s, namelijk dat een Hyena echt werkelijk waar alles eet zelfs de botten van een prooi. Dit maakte het dan ook wel spannend dat deze hyena’s om de safari-auto heen cirkelden. Verder op de rit kwamen we een mega mooi vogeltje tegen, namelijk een Lilac Breasted Roller (In Nederlands: Vorkstaart Scharrelaar, dit is echt het googelen waard). Ook zagen we weer een nieuw dier, namelijk een Black-Backed Jackal (In Nederlands: Zwartrug Jakhals). We passeerden een andere safari-auto en de bestuurder vertelde ons dat we naar een plekje moesten gaan waar zeven Wild Dogs een Impala aan het eten waren. We keken goed in de bosjes maar zagen niks, toen we omkeerden en dezelfde weg terug namen zagen we vier Wild Dogs tegen een boomstronk liggen slapen; ze hadden inmiddels hun buikje al gevuld waarschijnlijk. Verder zagen we de dieren die we wel vaker spotten, namelijk een Zebra, Giraffe, Impala, Warthog, Dik-Dik, Eekhoorn en Wilde Beasts. Na 3 uur rondrijden in de Bush zijn we teruggekeerd naar de stal om vervolgens naar een armoedige plaats te gaan om hondjes te helpen. We gingen naar een plaats ongeveer een halfuur rijden vanaf African Dream Horse Safari. Het was een plaatsje met kleine woningen en alleen getinte mensen. We waren hier om bij de honden in het plaatsje een medische onderzoekje te doen en hun te ontvlooien, ontwormen, teek/mijt-vrij te maken en om te steriliseren allemaal gratis. Echter stonden we met een tent en een behandeltafel op een voetbalveld bij de ingang van het plaatsje, dus moesten we ervoor zorgen dat we mensen vertelden dat wij er waren om de hondjes te helpen. We vroegen kinderen om iedereen te vertellen dat wij er waren, ze wilden wel helpen omdat ze hiervoor snoepjes kregen. Uiteindelijk hebben we 11 hondjes kunnen helpen. Sommigen waren er goed aan toe en sommige waren broodmager en zaten onder de teken. Om de week keert Traci en haar team naar dit plaatsje om de mensen informatie te geven en de honden te helpen. Het waren allemaal dezelfde vuilnisbakrassen en niet echt heel lief naar mensen. Ik hield mij een beetje op de achtergrond omdat ik bang ben om Rabiës op te lopen, maar ik assisteerde met producten aangeven en honden wassen met anti-mijt/teekmiddelen. Na de 11 honden zijn we naar Restaurant Sleepers gegaan om daar te lunchen, dit omdat Theresa (vrijwilliger) morgen naar huis gaat. Om 5 uur hebben we meegedaan met Bootcamp hier. Er komt op dinsdag en donderdag een gozer met een pick-up auto met achterin de bak twee tractorbanden, gewichten, radio etc. Het was veel saaier dan in Nederland; we deden steeds dezelfde oefening en hij noemde ons constant ‘Soldiers’ en ‘Machines’, het was wel echt heel erg lachen. Nu zitten we allemaal aan de buitentafel; de één leest een boek over alle voorkomende dieren in Afrika, de andere schrijft een kaartje, ik schrijf mijn blog etc. zo is iedereen voor zichzelf bezig.

Sanne

Haha wel grappig dat ze daar überhaupt bootcamp hebben. Machine!! Hihi