judithheikens.reismee.nl

Vrijdag 7 juli / zaterdag 8 juli – Quiznight, Op stap gaan in ZA en angstige vollemaansrit.

Gisterochtend zijn we met 13 combinaties (paard-ruiter) de bush ingegaan. Ze hebben een Cross Country parcoursje aangelegd in de bush; een aantal natuurlijke hindernissen van boomstammen etc. Ik reed op Pumpkin Pie (Ja echt waar; pompoenentaart?!). Nadat een ieder het rondje gesprongen had gingen we nog verder door de bush rijden en zagen we nog wat zebra’s en giraffes. In de middag hebben we nog in de bak dressuurmatig gereden, toen reed ik op Alloa. Na het rijden hebben we in The Barn eten gekookt voor ons. Rijst met groenten en een of andere vage jus-saus. We mogen niet klagen, want we hebben tot nu toe nog maar twee keer moeten koken. Om zes uur werden we verwacht bij een buitenterras van een restaurant in Hoedspruit waar we deelnamen aan een Quiznight. We waren met het hele team van African Dream Horse Safari en hebben ons opgesplitst in drie groepen. De Zuid-Afrikanen, wij als Nederlanders en de overige werelddelen. Er waren namelijk in de middag 4 nieuwe meiden/vrijwilligers gearriveerd uit Finland, Zweden, Duitsland en Amerika. We moesten een naam bedenken voor onze groep en noemden onszelf de Dutchies. We kregen vragen over een aantal verschillende categorieën, namelijk: Eten&drinken, Muziek&Films, Foto’s van Zuid-Afrikaanse personen, Wildlife etc. Er waren drie prijzen te verdienen; Gouden Houdspruit Barbie, Zilveren Hoedspruit Barbie of een Bronzen Hoedspruit Barbie. We deden goed ons best maar werden helaas wel laatste. Wel ontvingen we alsnog een prijs, namelijk voor de tafel met de meeste stress. We kregen alle 7 een stressbal. Na de Quiznight zijn we om 9 uur naar een bar in Hoedspruit gegaan. We hadden ons al niet echt veel voorgesteld van een bar hier, maar alsnog waren we verbaasd. De bar was máár 3 bij 3 ongeveer en er konden 20 mensen in. De muziek kon je zelf bepalen door middel van Jukebox voor 2 Zuid-Afrikaanse Rand (14 cent). Echt ouderwets. Na een Double Brandy Cola, Bacardi Cola en veel dansjes zijn we om 1 uur naar huis gegaan met onze privéchauffeur, ondanks dat het hooguit 1 km van The Barn vandaan was.

Vanochtend (8 juli) zijn we om 8 uur opgestaan om de paarden te gaan rijden. De nieuwe vrijwilligers deden een relaxrit in de Bush en wij reden dressuurmatig in de bak. Ditmaal reed ik op de 22-jarige Closh. In de middag waren we vrij en waren we aan het zonnebaden, muziek luisteren, stageverslag maken, kaartjes schrijven etc. We hebben gezamenlijk een pasta gemaakt en gegeten met alle andere meiden. Na het eten zijn we naar stal gegaan om paarden op te zadelen voor een stap rit door de bush bij het licht van de volle maan met in totaal 15 combinaties, om 6 uur is het namelijk al pikkedonker hier. Het enige wat je kunt doen is vertrouwen hebben in het paard (die je helemaal niet kent). Ik reed deze vollemaanrit op Splendid. Echter had deze moonlightride een hele andere wending gekregen. Het is hier nu winter en dat betekend een hele droge periode met alsnog heel mooi weer. Maar net wanneer wij onderweg waren verdween de volle maan achter een donkere wolk. Later begon het te waaien, hoosde het regen, hoorden we harde donders en zagen we de lichtflitsen dichtbij ons. Ik kon alleen maar rustig blijven en in mijn hoofd talloze scenario’s bedenken. Doorweekt zijn we teruggekomen bij stal en hebben we de paarden afgezadeld en zijn we gauw naar The Barn gegaan voor een warme douche. Nu nog even lekker relaxen en dan op bed, morgen hebben we een chillday.

Gonny Heikens

Weer een leuke blog,jammer van jullie nat pak ,maar goed dat droogt wel weer.Een rustige,gezellige dag toegewenst.Xx