judithheikens.reismee.nl

Maandag 10 juli – Gestroopte neushoorns, nieuwe verantwoordelijkheden

Zondag hadden we afgesproken dat wij smorgens en ’s avonds een check doen met betrekking tot het water van de paarden; kijken of de paarden nog voldoende water hebben, of ze gegeten hebben en of ze er gezond bij staan. Echter hadden we een gamedrive gepland staan en moest de check dus voor de gamedrive uitgevoerd worden (om 7 uur gingen we op gamedrive). Tijdens de gamedrive met Christelle zijn we naar de plek gereden waar twee neushoorns gestroopt zijn een aantal dagen geleden. Op afstand zagen we al een aantal Gieren in de lucht, dus dan weten wij al dat er een kadaver in de buurt is. Bij de plek aangekomen zagen we enkel alleen een karkas en nog een poot met heel veel gieren op en rondom het karkas. Het was heel erg confronterend om te zien. We zijn verder gereden en zagen langs de weg een aantal botten liggen en zelfs een halve impala schedel met hoorns. Tijdens de gamedrive hebben we veel Giraffes, Zebra’s, Impala’s en Dik-Diks, niet heel veel bijzonders eigenlijk. Bij terugkomst op stal had ik de taak gekregen om twee meisjes mee uit te nemen door de Bush. Dit was de eerste keer dat ik zelfstandig door de bush ging rijden en dit was best wel heel spannend omdat er duizenden paden zijn en je dus heel makkelijk verdwaald. Ik reed op Oil Rig, een paard dat alleen gebruikt wordt voor outrides in de bush als lead-horse. We hadden een gezellige rit samen. Na deze outride heb ik zonder zadel gereden op Lui en gaven we elkaar les. Lui is een schimmel die nog aan het revalideren is van een gebroken elleboog, dit was gekomen door een trap van een ander paard. Dus hij wordt dagelijks in de bak gereden, 15 minuten stap en 10 minuten draven. Dit was best wel een uitdaging zonder zadel, maar gelukkig kreeg ik dus les van de andere meiden waardoor ik kon werken aan mijn houding en dus goed kon blijven zitten op Lui. In de middag hebben we nog afgesproken dat iedere student 3 paarden waarvoor hij/zij verantwoordelijk is. Deze paarden moet je dagelijks controleren op wondjes, koorts, uitdroging en de nodige verzorging geven. Ik heb de verantwoording voor Reef, Lui en Pumpkin Pie. Lui heeft een vettig/olieachtig hoofd die met regelmaat gewassen moet worden met shampoo en Pumpkin Pie heeft een wond op zijn oor die verzorgd moet worden. Omdat het Jildou haar verjaardag was hebben we in de avond pannenkoeken gegeten en het spel 30 Seconds gespeeld onder het genot van een Savannah. Uiteraard hadden we in de middag al genoten van de heerlijke chocoladetaart (gebakken op zondag).