judithheikens.reismee.nl

Dinsdag 11 juli – Eerste springles ooit, outride, les geven en mogelijk ziek paard

Vanochtend heb ik samen met Demi en Esther om half 7 de paarden en het water gecontroleerd. Hierna hebben we gezamenlijk ontbeten met de andere studenten die nog een uur langer dan ons geslapen hadden. We hebben ook allemaal een paddock toegedeeld gekregen die je moet mesten, het is aan jezelf of je dit 1x in de week doet of elke dag, wat je maar wilt. Ik ben gelijk om 8 uur begonnen met mesten en wil het elke dag gaan bijhouden zodat je elke dag een klein beetje hoeft te doen. Zoals ik eerder beschreven heb doen ze het mesten hier met hun handen, maar ik ben niet van plan om dit te doen met mijn handen dus gebruik ik gewoon een schep. Om 9 uur hadden we springles van Traci. Dit was mijn allereerste springles ever! Ik reed op Chocolate, een bruine pony. Het was leuk want ik is lang geleden dat ik met Roxanne gesprongen had. Veel geleerd én gezweet. Na de les hebben we met alle vrijwilligers en medewerkers van African Dream Horse Safari wraps geluncht. Na de lunch heb ik weer op Lui gereden. Samen met Jildou op Sofia zijn we de bush ingegaan en hebben we een leuke rit gemaakt. Bij terugkomst vroeg Traci of Jennifer (medestudent) en ik les wilde geven aan Izah en KK, de twee meisjes waarmee ik gisteren een outride heb gedaan. Ze reden zonder zadel en we speelde ‘Simon Said’, wij zeiden dan: ‘Simon said: touch the ears’ waarna zij de oren van de paard moesten aanraken. Als laatste hebben wij ze een estafette tegen elkaar laten doen waarbij ze moesten slalommen, iets aantikken en rondjes moesten draaien. Na deze les zijn wij (de dutchies) naar Pick&Pay gegaan om te pinnen en drinken te kopen. Dit is voor als we naar het Krugerpark gaan aankomende donderdag. We gaan dan om 5 uur ’s morgens weg en komen om 6 uur ’s avonds weer terug, dus moeten we wel de nodige dingen meenemen. In de avond hebben Esther, Demi en ik weer de paarden gecontroleerd. We constateerden dat Closh, een oud paard, aan het zweten was en zijn staart raar omhoog hier, dus we hebben Shannon erbij gehaald. Echter was hij wel aan het eten, drinken, poepen en plassen. Omdat hij steeds kleine beetjes plast en zijn staart omhoog houdt waardoor het lijkt dat hij nog meer moet plassen, komt er morgen toch een dierenarts. We hebben het vermoeden dat het om een blaasontsteking gaat. Tijdens onze ronde zagen we ook Sofia, een kleine pony, op haar rug liggen in de stal met de benen tegen de muur, ze kon niet meer overeind komen. We bleven rustig en deden onze lichten uit, zodat Sofia niet in paniek zou raken. Uiteindelijk kon ze gelukkig zelf overeind komen. We zijn net met Shannon terug gelopen van de stal naar onze accommodatie en toen vertelde ze dat ze vorige week zebra en luipaard voetafdrukken rondom ons huis had gezien. Zo scary! Nu wordt het wel heel spannend om ’s morgens en ’s avonds nog naar de stallen te lopen voor een controle.

Reacties

Reacties

Sylvia

Ik.lees iedere keer met plezier jouw blog.en ik geniet van jou verhalen .
Liefs uit Kampen

Peter

Leuk hoor Judith al die verhalen en ervaringen

Ludy

Mooi Judith, spannend allemaal.

Sanne

Spannend!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!