judithheikens.reismee.nl

Woensdag 12 juli – Eerste leeuwen gezien

Vanochtend zijn we vroeg opgestaan om Traci en Shannon uit te zwaaien. Ze zijn met de paarden op concours hier 4 á 5 uur rijden vandaan. Als je in Zuid-Afrika op wedstrijd wilt, moet je altijd ver rijden en daarom zijn het dan ook vaak meerdaagse concours. In de ochtend heb ik op Splendid een outride gedaan. Geen bijzondere dieren gezien; alleen impala’s, knobbelzwijnen en Kudu’s. We gingen hierna nog wandelen met drie paarden (Africa, Ollie en Bafana) wandelen in de Bush. Hierna heb ik met Milco en Erika gebeld. Om half 4 zijn we op gamedrive gegaan, we reden wat rond en hebben toen op een meetpoint ergens midden in de bush alle andere meiden (vrijwilligers) daar ontmoet. We gingen broodjes hamburger eten onder de sterrenhemel omringd door de Big5. En hier werden we dan ook mee geconfronteerd tijdens onze dinner, er werd luid gecommuniceerd door twee leeuwen. Dus we besloten onze spullen in te pakken en op het geluid af te gaan. En dit met resultaat; een mannetjes leeuw lag gewoon prinsheerlijk midden op de weg. We stopten de twee auto’s en gingen kijken wat hij ging doen, hij lag op ongeveer 10 meter afstand. Af en toen stond hij op om te brullen naar de ander, die vervolgens weer terug brulde. Dit brullen is trouwens een heel intens doordringend geluid en totaaaal anders van films of wat je op school leert, een heel apart geluid. De leeuw liep soms enkele meters over de weg, markeerde zijn territorium door te sproeien en ging dan weer liggen. En wij volgden met de auto’s. Het was echt super vet, want er kwam ook nog een derde leeuw bij die we ergens dichtbij ons hoorde brullen naar de andere. Het is onvoorstelbaar dat je ergens in het donker staat, met de motor van de auto uit, omringd door drie leeuwen die erg dichtbij zijn en loeihard brullen. We hebben deze ene leeuw 2 uur gevolgd. Hij liep namelijk op de weg naar huis en bleef steeds voor ons uit lopen en ging dan weer liggen slapen op de weg waardoor wij weer moesten wachten. Op één moment dat hij zo lag te slapen op de weg zijn we met de auto naast hem gaan staan, hij was toen enkel 4 meter bij ons vandaan en bleef gewoon liggen. Het is raar dat hij zijn hoofd niet ophaalt voor een rijdende auto, een giechel, de zaklamp of wat dan ook. Ik kan eigenlijk niet beschrijven hoe vet/cool/te gek/mooi het is om een leeuw van zo dichtbij te kunnen zien en dat enorme gebrul te zien. Ik hoop dat we een rustige nacht tegemoet gaan, want Shannon zag vanochtend hier voor onze slaapkamer een aantal luipaard voetafdrukken. Zo dichtbij! Morgen, of eigenlijk vannacht sta ik om 4 uur op, want we gaan naar het Krugerpark de hele dag.

Willem

Wat weer een geweldig verhaal Juutje. Je beleeft daar veel lees ik. Lekker genieten daar.

Peter

Spannend hoor die uitstapjes in de bush.

Freddie, Johanna

Wauw, volgens ons moet je wel stalen zenuwen hebben, zo spannend!!! Kijken uit naar je volgende blog.?

GONNY

Super verhaal weer,een genot om te lezen.Kijk uit naar je volgende blog!
Wat een spanning en sensatie??