judithheikens.reismee.nl

Vrijdag 14 juli - Geblinddoekt Fun Friday

Leuk om de reacties te lezen dat iedereen zo mee leeft en geniet van mijn blogs. Het is fijn om iedereen op deze manier op de hoogte te kunnen houden van mijn belevenissen en dagelijks activiteiten. Vanochtend heb ik mijn paarden, waarvoor ik verantwoordelijk ben, gecontroleerd en de medische zorg verleend. Hierna heb ik in de paddock mest opgeruimd. We zouden gaan zwemmen met de paarden in de dam vandaag, maar omdat het best bewolkt was en dus ook minder warm dan de andere dagen besloten we om dat vandaag niet te doen. Daarnaast is het water sowieso ijskoud. Dus waren we erover eens dat we iets anders moesten gaan doen zoals bijvoorbeeld spelletjes spelen in de bak met de paarden. Iedereen was opgedeeld in tweetallen en koos één paard. We gingen gezamenlijk zitten en bedachten een leuk parcours. Namelijk in de dressuurbak een slalom en barrelrace met twee bekertjes water in de hand, hierbij werd de tijd gemeten en de hoeveelheid water je nog overhebt na het parcours. In de springbak zat één van het team op het paard en de andere leidde het paard geblinddoekt door een parcours met balken, hindernisjes, appel pakken van een pion en verderop neerleggen op een pion. Ook moest degene die geblinddoekt was met een stok op de neus 10 rondjes draaien en vervolgens dus duizelig een hindernis springen en keihard rennen. Hierna werd er gewisseld van ruiter; de eerder geblinddoekte leider ging nu op het paard en degene die eerst op het paard zat ging nu het paard leiden zonder blinddoek, maar alleen door een wortel voor de neus te houden. Ten alle tijden van dit parcours in de springbak mocht de ruiter niet de teugels aanraken en moest dus de handen op de rug houden. Ik was samen met Jildou, één van de Nederlandse medestudenten hier en we hadden Candle als paard gekozen. Vooraf bespraken we allemaal tactieken om een goede tijd neer te zetten. Candle was gelukkig erg makkelijk te sturen met je lichaam en hij was actief. Wij hadden de meeste water bij het eerste parcours, maar daar niet de snelste tijd. Bij het parcours in de springbak hadden wij de snelste tijd en werden er seconden van onze tijd afgetrokken omdat ik goed kon blijven zitten toen Candle een totaal andere kant op rende dan waar de wortel heenging en ik niet aan de teugels kwam. Helaas werden wij 3e van de 7 teams. Na deze funspelletjes zijn we met Christelle meegegaan naar de Pick&Pay om boodschappen voor de lunch te halen. Na de lunch heb ik nog op Closh gereden in de bak, een 26-jarige joekel van een paard. Helaas kwam ik bij het draven erachter dat hij kreupel was en heb ik dus alleen nog wat rond gestapt en toen op stal gezet. Net heb ik lekker gedoucht en zijn we aan het wachten tot we om 8 uur opgehaald worden om naar Sleepers te gaan om te eten, zoals elke vrijdag. Sleepers is een restaurant gevestigd in een oud treinstation, waar ze echt van alles serveren; pizza, pasta, hamburgers, wraps, salades, vis etc.

Reacties

Reacties

Henneke

Leuk Judith. Eet smakelijk. Een fijne vrijdagavond. Het klinkt goed. Beter dan bij het restaurant met de apen ?.

Thea

Dit is volgens mij een fantastische stageplek! Ik geniet van je verhalen. ?

Oma Heikens

Eet smakelijk. ???

Hilde Diemel

Vind dit zo mooi op te lezen. Weet ik gelijk wat mijn dochter mee maakt . Zij is namelijk ook 1 van de studentes die daar nu is. Manon Wolters. Geniet er maar van.

Gonny Heikens

Leuk verhaal.Wat mooi bedacht,zo met de paarden bezig te zijn.Hoop dat je lekker gegeten hebt,beter als het eten bij de apen.Kijk weer uit naar je volgende blog. Groetjes xxx

Sanne

Haha super leuke spelletjes!!! Allemaal nieuwe inspiratie voor in Nederland met Rox. :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!