judithheikens.reismee.nl

Maandag 17 juli - Rustige start van de week

Het was vandaag een koele dag, voor Nederlandse begrippen nog best warm maar voor de Zuid-Afrikanen vreselijk koud weer. Het was 20 graden, bewolkt en vanochtend veel wind. Toen de paarden om 9 uur naar buiten gingen, waren ze dan ook wild. Dus besloten we om ze een halfuurtje te laten rondcrossen in de paddock voordat we gingen rijden. Het plan was dat de studenten de vrijwilligers les gingen geven. Iedere student was aan een vrijwilliger gekoppeld. Ik was gekoppeld aan Kilana, een Duits meisje die Candle ging rijden. Ze kon wel al goed rijden, dus had niet zo heel veel commentaar tijdens de les. We praatten meer gezellig over school, de paarden, stage etc. dan dat ik echt les heb gegeven. Lesgeven in het Engels en met alle bijbehorende termen is dan ook wel wat lastig. Na de les was het onze beurt om te gaan rijden, maar we kregen geen les, ik reed op Pumpkin Pie. Omdat we vrijdag een springwedstrijd hebben hier op het bedrijf, moest iedereen een paard of pony kiezen waarmee hij/zij wil springen dan. Ik had tijdens de les al met Kilana erover dat ik graag met Candle wil springen, en toevallig zij ook. Dus springen wij komende vrijdag beiden een rondje met Candle. We gingen lunchen met een soort stoofpot met kip, aardappelen en groenten uit de oven. Na de lunch zijn wij 7 nog naar de Pick&Pay gegaan om de nodige kleine boodschapjes te halen. Bij terugkomst heb ik nog mijn paddock schoongemaakt en Demi geholpen met haar paddock schoonmaken. Echter liep er tot twee keer aan toe een paard los. De eerste was ontsnapt bij iemand die er mee aan de hand liep, het paard wilde namelijk niet over een stuk zand was donkerder van kleur was dan de rest en draaide dus om en rende rond. Het tweede geval was een pony die recht in onze armen kwam gerend nadat een jong meisje er tijdens het rijden vanaf was gevallen. Bij terugkomst bij The Barn hebben we gehaktballen, aardappelen en groenten gekookt. We konden vanavond Game of Thrones kijken bij Bushcamp, maar omdat ik het nog nooit heb gezien en het niet mijn genre series is, ben ik gewoon bij The Barn gebleven samen met nog 4 andere medestudenten en hebben we de film ‘We’re the Millers’ erop gezet. Sommigen van ons proberen zich mentaal voor te bereiden op morgen. We gaan namelijk de Panoramic Route doen; een route door een aantal bergen met mooie uitzichten. Tijdens deze Panoramic Route kun je ook de zogenoemde Big Swing doen op de berg Graskop. Het is een 68 meter vrije val (aan een kabel) van 180 kilometer per uur, je springt achteruit van een hoogte van 135 meter en is één van de wereld hoogste kabel swings. Omdat ik weet dat ik al flauw val als ik op het randje moet gaan staan en zeven kleuren in mijn broek poep, ga ik het niet proberen. Wel heb ik het al 1000 keer overwogen omdat ik op Youtube video’s heb gezien dat als je gesprongen bent je een supergrote waterval voor je neus hebt die je van bovenaf niet kunt zien. Het was vandaag niet echt een drukke dag. Ik kijk uit naar morgen en hoop een aantal mooie foto’s te kunnen maken.

Reacties

Reacties

Peter

Je boft maar met hè stageplaats. Beter dan bij dr. Pol

Freddie en Johanna

Zo'n val moet er niet aan denken. Hopelijk blijf je bij je besluit om het niet te doen! Veel plezier morgen we kijken uit naar de foto's en je blog.

Gonny Heikens

Leuke Stageplaats, maar hoop dat je niet tot de beslissing komt om de vrije val te doen ,zou liever gaan voor de helikoptervlucht
Denk na ,eer ge begint.Succes!!?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!