judithheikens.reismee.nl

Dinsdag 18 juli - Buffalo vretende leeuwen en Panoramic Route.

Vanochtend werden we wreed uit onze diepe slaap gehaald. Wij drieën warennog diep in slaap, terwijl de andere kamer al een tijdje wakker was. De wekker stond om 8 uur ingesteld, omdat we om 9 uur opgehaald zouden worden voor onze excursie. Maar om half 8 kwamen de meiden van de andere kamer bonzend op de ramen en schreeuwend onze kamer binnen dat we binnen 2 minuten aangekleed moesten zijn. We hadden namelijk een spraakbericht ontvangen van Traci dat een groep leeuwen een Buffalo gepakt hadden en dat we binnen 2 minuten opgehaald zouden worden. Dus gauw een joggingsbroek aan, trui aan, slippers aan, camera pakken en gaan. We reden de Bush in en kwamen bij de groep etende leeuwen aan. Omdat er maar één auto per huishouden/bedrijf in de bush mag zijn, moesten we op ongeveer 6 meter afstand van de leeuwen overstappen van de ene auto in de andere auto. We moesten laag gebukt blijven omdat we anders op zouden vallen door de leeuwen. Eenmaal in de safari-auto geklommen zijn we naast de groep gaan staan en hebben in alle stilte zitten kijken naar het voorval. Op afstand zagen we Jakhalzen en hoorden we meerdere leeuwen communiceren, die blijkbaar niet bij deze groep hoorden omdat een mannetjesleeuw en vrouwtjesleeuw gelijk de bush in rende om hiervan hoogte te nemen. In totaal waren er 4 mannetjes, 3 vrouwtjes en 6 welpjes aan het genieten van de buffalo. De leeuwen zagen er echt heel erg smerig uit; bij de grote leeuwen zat de neus onder het bloed, maar de welpjes hun lichaam zat bijna helemaal onder het bloed. Echter zijn we na een uur observeren weer teruggekeerd naar The Barn om onze spullen te pakken voor een excursie, namelijk de Panoramic Route (Graskop). Iets later dan gepland zijn we vertrokken in een busje met ons 13en. Onze eerste stop was bij een mooi uitzicht over puntachtige bergen. Bij dit panoramapunt waren ook een aantal kraampjes met veelal dezelfde (typische Zuid-Afrikaanse) artikelen: vrolijk gekleurde kleden, beeldjes van de Big 5, houten schaaltjes, kettingen, hoedjes etc. Nadat iedereen genoeg foto’s en selfies gemaakt hadden reden we verder naar onze tweede stop. Dit punt zag er totaal anders uit, namelijk een waterval in donker rood gekleurde rotsen. We hebben daar wat rondgekeken en zijn toen verder gegaan naar de derde stop. Bij deze stop moesten we veel wandelen en bergopwaarts klimmen, maar dit was zeker de moeite waard. We kwamen uit bij een fantastisch uitzicht over allerlei bergen. Natuurlijk moest ook hier geposeerd worden op een kleine uitstekende rots. Hierna zijn we verder gereden naar Harrie’s Pancakes voor de lunch. Ik nam een heerlijke Pancake met kaneelsuiker en vanille-ijs. Na de lunch zijn we verder gereden naar onze laatste stop, namelijk de Big Swing waar ik gisteren over schreef in de blog. In de auto had ik na 1100 keer overwegen en de voordelen en nadelen tegen elkaar opgezet te hebben dat ik het echt zou gaan doen. Ik zou een vrije val gaan maken van 68 meter met 180 km per uur. Maar bij aankomst leek het nog zoveel hoger en kon ik alleen maar denken dat ik een hartaanval zou krijgen, dus heb ik alleen maar toegekeken hoe 8 anderen het wel deden. Nadat Ryan vertelde dat bij deze Big Swing één vrouw uit elkaar gespat is op een rots, was ik blij met de keuze die ik gemaakt had om het niet te doen. Het was al spannend genoeg om te zien hoe de anderen zich achterover in een groot gat lieten vallen. Tijdens het autorijden werd er op de radio alleen maar gepraat over Nelson Mandela Day. Het is vandaag de verjaardag van Nelson Mandela. Op deze dag wordt er verwacht dat je je inzet voor de wereldvrede door 67 minuten belangeloos hulp te verlenen aan de anderen. De 67 minuten slaan op het feit dat Nelson Mandela zich 67 jaar van zijn leven heeft ingezet voor mensenrechten en gelijkheid voor iedereen. We zagen meerdere mensen langs de weg afval opruimen om hun steentje bij te dragen aan de Mandela Day. Bij terugkomst bij The Barn genoot iedereen van de foto’s die ze vandaag gemaakt hadden en hebben we een heerlijke Spaghetti Bolognese bereid.

Connie

Spannend hoor!!

Sophia

Wat weer een mooi verhaal maar vooral een spannende dag vol avontuur geweldig gewoon .

Gonny Heikens

Ohnee. ..wat een verschrikkelijk spannend verhaal,ook erg indrukwekken. Ben blij met je keuze om niet te springen.Hopelijk hebben de anderen wel genoten.Kijk uit naar je volgend spannend verhaal.xx

Trijnie van der molen

Wat een belevenis, zoiets zie je alleen in natuurfilms. verstandig hoor om niet te springen want je moet wel gezond weer terug komen. xxx