judithheikens.reismee.nl

Vrijdag 21 juli - Eerste springwedstrijd ooit

Vanochtend zijn we om half 7 naar stal gegaan om het springparcours nog bij langs te lopen en de paarden klaar te maken. Mijn taak was tevens de secretariaat samen met Jennifer. Dus wij hadden een tafel geplaatst tussen de warming-up rijbak en de springbak waar mensen konden betalen voor hun parcours en mensen bij ons terecht konden als ze vragen hadden. Voor 8 uur had ik Candle al ingevlochten en het parcours gelopen. Nadat een aantal mensen betaald hadden en de eerste ruiters van start waren gegaan, hebben Jennifer en ik ook onze paarden uit de paddock gehaald en opgezadeld. Omdat dit mijn allereerste springwedstrijd ooit was en het zeker 4 jaar geleden is dat ik voor het laatst eens een sprongetje gemaakt heb met Roxanne, vond ik het enorm spannend en waren de zenuwen zeker aanwezig. Maar mij was verteld dat wanneer je niet zelfverzekerd rijdt op Candle, hij zal weigeren. Dus tijdens de springles woensdag heb ik dan ook leren acteren, door te doen alsof ik de wereld aan kon. En het hielp want hij weigerde niet. Vandaag vloog ik dan ook als een raket voor het parcours in de ochtend, zonder vallende balken en zonder weigeringen. Toen ik klaar was, besefte ik mij dat ik bijna geen adem had gehaald tijdens het parcours en door alle spanning, stond ik op het punt om over te geven. Maar door een beetje rondstappen in de warming-up rijbak, zakte het wel weer weg. In de barrage was ik ook foutloos. Dus dit leverde een derde plaats op voor mij. Waarna mijn rozet op het hoofdstel bevestigd was, mocht ik tijdens de ereronde nog eens keihard door de bak racen. Hierna heb ik Candle weer in de paddock gezet, want we hoefden pas uren later weer te rijden in het middag parcours. Nadat alle klasses geweest waren hebben we geluncht; chocolade donuts en hotdogs. Na de lunch moesten we gauw haasten om op tijd te komen voordat wij moesten starten. Nadat ik in de warming-up rijbak wat sprongetjes gemaakt had, mocht ik naar de springbak. Helaas had ik op de eerste hindernis gelijk al een weigering. Maar bij de tweede poging sprong Candle wel en waren we de rest van het parcours wel foutloos. Iedereen hier doet een barrage omdat het een oefenconcours is, dus ging ik er nog een keer voor. Ik twijfelde erover om nog een hogere klasse te gaan springen. Maar omdat ik deze barrage toch foutloos en fijn kon rijden, vond ik het wel genoeg geweest voor Candle. Ik heb hem nog even afgespoeld en een wortel gegeven. Nadat alle ruiters geweest waren hebben we met alle mensen die nog aanwezig waren het parcours, juryhok en secreteriaattafel opgeruimd. Ik kan nu dus toch zeggen dat ik deelgnomen heb aan een internationale springwedstrijd; het was in Zuid-Afrika en er de vrijwilligers deden ook mee, zij komen onder andere van de nationaliteiten: Finland, Duitsland, Zwitserland en Frankrijk. Ik kijk terug op een geslaagde dag. En hier gaan we dan ook een borreltje op drinken vanavond. We gaan zo uit eten bij Sleepers en nog even naar de bar met z’n allen. Dus nu gauw klaarmaken, want we worden om 8 uur opgehaald.

Reacties

Reacties

Willem

Wat ben je een topper. En voor straks PROOST!!!!!!!!!. En nog veel plezier.

Gonny Heikens

Topper,dat heb je maar even weer gedaan.Goed voor je zelfvertrouwen! Fijne avond!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!