judithheikens.reismee.nl

Zaterdag 22 juli / zondag 23 juli – Ugali gegeten en rustig weekend

Nadat we een gezellige avond gehad hadden in het restaurant en de bar, zijn we vrijdagnacht rond 1 uur naar bed gegaan. Gisterochtend moesten Demi, Esther en ik de paarden weer controleren om 7 uur. Toen we dit gedaan hadden, zijn we nog even weer op bed gegaan. Onze wekker hadden we ingesteld voor 09.45, want we hadden afgesproken om om half 11 op stal te zijn. Maar toen Demi en ik wakker werden van de wekker was iedereen al vertrokken omdat we blijkbaar een whatsapp berichtje hadden ontvangen om acht uur met de vraag of we Cecile wilden helpen met paarden opzadelen voor een trail met toeristen. Cecile is gister tijdens de springwedstrijd van haar paard gevallen en heeft last van haar schouder, waardoor ze geen paard kan opzadelen. Echter toen Demi en ik om half elf op stal aan kwamen, was het chaotisch. Cecile was nog op Trail samen met de toeristen en medestudenten. Alleen Esther, Manon en de vrijwilligers waren nog aanwezig op stal en waren gestrest. Alle paarden moesten beweging krijgen, omdat ze vrijdag een springwedstrijd gelopen hadden, maar de vrijwilligers werden om 1 uur weer opgehaald om naar bushcamp te gaan. Dus we hadden nog maar weinig tijd en heel veel te doen. Omdat iedereen op trail was en Esther en de vrijwilligers op het punt stonden om weg te gaan, hebben Demi en ik gelijk ook maar twee paarden gepakt en zijn we met ons tweetjes de bush in gegaan. Ik reed op Alloa en Demi op Becks en hebben een heerlijke relaxte rit gemaakt. In de middag hebben we gezamenlijk nog wat boodschapjes gedaan bij de Pick&Pay. Om 5 uur werden we opgehaald om naar Bushcamp te gaan voor een gezellige braai met iedereen. We aten weer een Afrikaanse specialiteit, namelijk Ugali. Ugali is een maïsmeelbrij, dit is gemaakt door maïs te stampen en het maïsmeel eruit te persen. Bij dit Ugali aten we een zelfgemaakte chilisaus, maiskolven, biefstukken, worsten en knoflookbrood. Later op de avond speelde Christelle gitaar en zongen we liedjes mee rondom het kampvuur. Bij terugkomst bij The Barn hebben we nog gezellig gekletst en zijn we rond half 12 naar bed gegaan. Vanochtend moesten Esther, Demi en ik op tijd alweer de paarden controleren, maar net als gisteren zijn we na de check weer lekker in bed gekropen. Vervolgens werden we om tien uur weer wakker. Maar dat mag op zo’n dag als vandaag; alleen relaxen staat er op het programma vandaag.

Gonny Heikens

Goed om te lezen dat jullie af en toe even rust nemen.Het is erg druk met de paarden.Weer een leuk verhaal om te lezen.Veel plezier met elkaar.xx