judithheikens.reismee.nl

Maandag 24 juli – Uitdagende ochtendgamedrive en lokale winkelcentrum bezocht

Vanochtend gingen we weer op gamedrive, zoals elke maandagochtend en elke donderdagochtend. Maar vandaag gingen we een uurtje later dan normaal, we vertrokken namelijk om 7 uur. We hebben heel veel giraffes gezien op deze gamedrive. Na enige tijd rijden kwamen we op een open stuk waar echt 30 paniekerige impala’s en 3 zebra’s renden, ergens achteraan zagen we Wild Dogs. Deze probeerden dus een stuk vlees te vangen. We reden rond om op zoek te gaan naar deze Wild Dogs om te zien of ze inderdaad iets hadden gevangen, maar zagen ze helaas niet meer. Wel zagen we tijdens deze zoektocht verse neushoorn voetafdrukken en schraapplekken. De neushoorns bakenen hun territorium af door op bepaalde plekken grote hopen mest neer te leggen en hierin te schrapen met hun poten. Door dit duidelijk beeld, is het voor stropers ook makkelijk om binnen dit afgebakend gebied de neushoorns te vinden. We gingen dus op zoek naar grote grijze dieren, maar dit zonder resultaat. We waren blijkbaar zo dichtbij, maar konden ze niet vinden. Voor school hebben we één opdracht meegekregen en dat is een filmpje van 10 minuten maken. Dus ik vroeg of ik ergens mocht gaan staan en de gamedrive-auto met medestudenten mij dan zouden passeren. Ik ging staan langs een waterkant en besefte me dat we op deze plek vorige week nog leeuwen zagen chillen. Ik vond het best wel spannend om op de grond te staan terwijl de auto verderop aan het draaien was. Dus op het moment dat een aantal vogeltjes opvlogen naast me sprong, schrok ik al heel erg. Gisteravond waren de vrijwilligers op gamedrive en hadden een luipaard in de boom een impala zien eten met onder deze boom hyena’s en Wild Dogs. Wij namen vanochtend nog een kijkje bij deze boom om te kijken of de luipaard misschien in de buurt ervan een dutje lag te doen, dit was niet het geval. Maar de impala, of eigenlijk alleen de pootjes en de rug, hing nog in de boom. Aan het eind van de gamedrive gingen we nog een kijkje nemen bij de Wild Dogs nest van ongeveer 5 weken oud. Elke keer dat wij tijdens de gamedrive hier langs reden, waren de puppies niet zichtbaar. Maar vanochtend hebben we de 7 / 8 puppies wel gezien, super schattig! Bij terugkomst van de gamedrive zijn we gelijk naar stal gegaan en gingen we dressuurmatig in de bak trainen. Ik had eindelijk na lange tijd weer eens uitzicht op een zwarte nek en een dikke bos zwarte manen, dit keer namelijk van een Fries paard genaamd Black Beard. Tijdens de lunch hebben we Fritatta gegeten, dit is een kruising tussen een omelet, pizza en een pannenkoek. Het wordt namelijk gemaakt met ei, geraspte kaas, aardappel, groenten en kruiden. In de middag zijn we naar het winkelcentrum gelopen op ongeveer 20 minuten loopafstand. Het was knap lastig om wegen over te steken, want ze rijden hier aan de linkerkant van de weg en heel chaotisch. In het winkelcentrum hebben we nog wat boodschapjes gedaan bij de SPAR en heb ik nog een kleurrijk armbandje gekocht waar de achterliggende gedachte van is dat je de anti-stroperij steunt. Zojuist hebben we een lekkere spaghetti Bolognese gemaakt. Morgen ga ik op excursie; Moholoho en Waterfall Hike. Moholoho is een revalidatie centrum voor wilde dieren. De Waterfall hike bestaat uit een drie tot vier uur durende wandeling waarbij je verschillende mooie watervallen ziet. Aansluitend zullen wij afsluiten met een pannenkoek bij de Baobab Restaurant.

Connie

Wat een mooie beleving!

Lies

Een SPAR?????!!!!!!!!!

Gonny Heikens

Weer een leuk verhaal Judith!