judithheikens.reismee.nl

Woensdag 26 juli – Springles en 14 overstekende leeuwen

Nadat ik de afgelopen nacht meerdere nachtmerries gehad had van leeuwen en luipaarden, waren we vanochtend om 8 uur alweer aanwezig op stal. We verdeelden de paarden en verdeelden ons in groepjes voor de springlessen. Ik zat in de eerste groep en sprong op Golden Reef, een privé paard. Deze springles stond in teken van het springen zonder druk. We gingen dit oefenen omdat de meeste ruiters verkrampen voor de hindernis, terwijl het juist van belang is om het paard de vrijheid te geven om te springen. Dus we moesten staan in de beugels tijdens de galop en volledig op het paard vertrouwen en dan dus een parcoursje springen. Ik kreeg heel veel complimenten over dat ik een goed ritmisch gevoel heb en met een zachte hand rijd. Dit verbaasde mij heel erg, omdat ik op Roxanne nooit les krijg en überhaupt niet meer dressuurmatig in de bak train. Voor mijzelf was het hard werken. Na deze les heb ik nog op Finesse gereden, dit is een paard dat ongeveer 1,5 week geleden hier gekomen is samen met Smokey Joe. Deze twee zijn van een Nederlandse dierenarts. Finesse kent geen stuur, is paniekerig en erg dribbelig, dus een hele uitdaging voor mij. Traci vroeg of ik wilde proberen een sprongetje te maken op Finesse, dit ging zonder enkele problemen. Na het rijden heb ik samen met Demi poep opgeruimd in de paddock en om half 4 zijn we op gamedrive gegaan. We zagen in het begin van deze gamedrive bijna geen dieren. Maar na verloop van tijd zagen we zebra´s, één leeuw en twee jakhalzen. We gingen (zoals elke woensdagavond) weer avondeten in de bush. Dit keer aten we wraps met gehakt, mais, tomaat en bonen. Er lag iets op de grond wat gewoon op een boomschors/tak leek, maar het bleek te gaan om een stuk huid van een gestroopte neushoorn van 3 jaar geleden. Omdat het om zes uur alweer pikkedonker was, gingen we tijdens de rit met een zaklamp in het rond schijnen. Wanneer je dus op een dier schijnt, lichtten de ogen op. We reden rond en ik scheen met de zaklamp aan de rechterkant van de auto. Op een gegeven moment zag ik wat ogen en vage grote vlekken, dus ik dacht dat het ging om knobbelzwijnen die hier heel veel zijn. Maar toen we eens goed keken, bleek het te gaan om een groep van 14 leeuwen samen; 5 vrouwtjes leeuwen en 9 welpen. Ze staken de weg voor ons over en we probeerden hun te volgen. Je weet alleen nooit in welke richting de groep loopt, dus konden we ze niet meer zien. Maar Ryan stopte de auto en ik zag een paar ogen op een grote afstand. Ik was de enige die het zag, terwijl Ryan ziet altijd alles maar zag dit helaas niet. Hierdoor begon ik aan mezelf te twijfelen, want het is ook lullig als we de groep leeuwen uit het oog verliezen omdat ik een paar ogen van impala's zie.We reden naar het punt waar ik dacht de ogen te zien en het klopte; de groep leeuwen was daar. We maakten nog wat foto’s en vervolgden vervolgens onze rit. Verderop zagen we nog een hyena, African Civet kat en de Small Spotted Genet. We zagen deze twee katachtigen voor de eerste keer. We hebben deze gamedrive bij zonsondergang afgesloten en zullen morgenvroeg bij zonsopgang weer verder gaan, in de hoop dat de leeuwen een maaltijd gevangen hebben.

Reacties

Reacties

Gonny Heikens

Leuke gamedrive,gelukkig ook wilde dieren gespot,iedere dag weer spannend wat je tegen komt! Ook spannend om te lezen.Morgen maar weer afwachten wat er weer op je pad komt.Goede trip morg!!

Freddie en Johanna

Geniet elke keer weer van je avontuurlijke reisblog. Veilige, succesvolle gamedrive morgen! ?

Peter

Je moet schrijver worden Judith. Je schrijft leuk

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!