judithheikens.reismee.nl

Donderdag 27 juli - Geslaagde ochtendgamedrive

Vanochtend om 6 uur gingen we weer op gamedrive. In het begin zagen we niet heel veel dieren en waren we allemaal nog half aan het slapen. Maar op een gegeven moment passeerden we voetafdrukken van een luipaard. We volgen de voetstappen en keken goed om ons heen, maar helaas bracht het spoor ons tot niets. We gingen dus maar voetafdrukken van een leeuw volgen en kwamen terecht bij de groep van 14 leeuwen die we gisteravond gezien hadden. Gisteren had ik mijn blog afgesloten met dat we hoopten dat deze groep leeuwen een maaltijd gevangen hadden en dit gevoel was juist; deze groep was nog restjes van iets aan het opsmikkelen. De twee (van de vier) leeuwinnen gingen samen met de 9 welpjes wandelen, waarschijnlijk richting de dam om te drinken. Het was superschattig om de welpjes te zien lopen met overvolle bungelend buikjes. Deze welpjes zijn trouwens geschat op ongeveer 6 tot 8 maanden oud, maar ze zijn nog heel klein waardoor wij dachten dat ze hooguit 1 maand oud waren. Bij deze groep leeuwen liepen ook twee olifanten; één mega grote en een wat kleinere. Deze mega grote olifant kwam recht op de auto af stappen met wapperende oren en stond even stil vlak voor de auto. We hielden allemaal ons adem in en hoopten op een goede afloop. Onze ogen stonden allemaal gericht op dat ene prehistorisch dier met een slurf voor de auto. Toen de olifant weer verder liep, bliezen we allemaal tegelijkertijd een grote zucht uit. We dachten echt dat deze olifant aan wilde vallen, maar deed gelukkig niets. Toen we verder reden om de twee leeuwinnen en de welpjes te volgen, kwam een hyena ons nog tegemoet die natuurlijk op het stuk vlees van de groep leeuwen afkwam. Nadat we dit gebied vol met leeuwen, welpjes, hyena’s en olifanten achter ons lieten, stonden er een aantal giraffes op onze weg waar we ook nog even mooie foto’s van moesten maken. Bij terugkomst bij de stallen hebben we allemaal een paard gekozen en onszelf in groepen verdeeld. Ik reed op Gabby (een schimmel) en leidde de buitenrit gevolgd door 2 vrijwilligers en drie medestudenten. We hebben een heerlijke relaxte rit gemaakt. Na deze anderhalf durende rit waren we erg hongerig en was het tijd voor de lunch. We gingen broodjes eten met kip in BBQ saus, gebakken uien, tomaat en kaas uit de oven. Uiteraard werd het voor mij een vegetarisch broodje zonder kip. Na de lunch moesten er nog een aantal paarden beweging hebben. Ik ging op Lui nog dressuurmatig in de bak rijden en Smokey Joe gelongeerd. Vandaag hebben we ook afscheid genomen van Jennifer en Jilldou, twee medestudenten van Aeres Hogeschool, hun stageperiode zat er alweer op. Morgen komen er weer twee nieuwe meiden hier wonen.

Gonny Heikens

Zo dat was weer een eng verhaal,kan me voorstellen dat je hart sneller gaat kloppen,wat een spanning en wat een grote gevaarte zal dat zijn als je een grote olifant voor je hebt staan.Maar weer een hele belevenis Juul!!Verheug me alweer op je volgende verhaal. Xxx

Henneke

Wat weer een (spannend) verhaal Judith. Wat zijn olifanten van dichtbij enorm groot hè?
Gelukkig droop hij af zonder de aanval in te zetten.
Als je weer in Nederland bent kun je wel een boek schrijven, zoveel belevenissen!
We blijven je volgen.

Peter

Je verhalen zijn leuk, maar ook je schrijfstijl mag er zijn.