judithheikens.reismee.nl

Maandag 31 juli / Dinsdag 1 augustus - Dagelijkse activiteiten en zebra's gespot tijdens trail

Maandag 31 juli
Maandagochtend mochten we gelijk weer hard aan het werk. Er arriveerden namelijk 1126 pakken hooi. Maar omdat er geen vrachtauto’s in het Hoedspruit Wildlife Reservaat mag komen, stond de overbeladen vrachtauto bij het centrum van Hoedspruit en pendelden we met aanhangers van de vrachtauto naar African Dream Horse Safari. Het waren er extreem veel en iedereen klaagde maar over de pijnlijke handen en de prikkende stukjes over het hele lichaam. Na het harde werk gingen we paardrijden en elkaar les geven. Ik gaf eerst Lulu, het Duitse meisje dat nu bij ons woont, les op Chocolate. Chocolate is altijd heel braaf en lief, een echte kinderpony. Echter was hij nu Lulu aan het uittesten en probeerde meerdere malen te bokken. Na de les, was het mijn beurt. Ik ging voor het allereerst op Joey rijden. Hij is een beetje apart, waardoor ik les nodig had van iemand die hem snapt en weet hoe je hem moet rijden. Daarom kreeg ik les van Cecile, een vrijwilliger die hier nu voor meer dan 4 maanden is. Het was hard werken voor mij en Joey, maar het ging best wel goed. De lunch bestond uit Spaghetti Bolognese. Na de lunch heb ik ook nog op Reef gereden. Tijdens het rijden vertelde ik trots aan Traci hoe braaf hij was. Traci was hier erg blij om, want hij kan heel raar doen zodra je hem aan het werk zet. Maar nadat ik dit had gezegd, begon hij vervelend te worden door te steigeren en te staken etc. We aten pannenkoeken als avondeten en gingen op tijd naar bed.

Dinsdag 1 augustus
Vandaag is het alweer augustus en hebben wij dus nog maar 15 dagen stage en zijn we in totaal nog maar 20 dagen in Zuid Afrika. De tijd gaat enorm snel hier. Gelukkig hebben we het nog steeds naar ons zin, maar desondanks kijk ik er ook wel weer naar uit om lekker weer thuis te zijn. Vanochtend stonden we om 8 uur alweer samen met de Staff de paarden te borstelen. Er stond een trail gepland met één toerist om 10 uur voor een rit van 2 uur. Omdat het Shannon leuk leek om met een grotere groep te gaan dan alleen met z’n tweeën, gingen wij 4 (de Nederlandse studenten) mee. Vooraf werd ons verteld dat het een rit zou worden met veel draf en galop. Ik reed op Gabby, die normaal gesproken niet heel erg makkelijk is; bokt vaak, schud continu zijn hoofd en is moeilijker te sturen en te remmen. Tijdens de trail was zij erg braaf. We deden een mega snelle galop door allerlei bochtjes, een echt avontuur. Ook zagen we op ons pad in de bosjes nog twee zebra’s, waterbok, impala’s en knobbelzwijnen. We kwamen ook nog langs een karkas van een impala, die opgegeten was door een aantal Wild Dogs. Bij terugkomst hebben we hamburgers gebakken op de barbecue. Na de lunch vertelde Traci het één en ander over een soort eerste hulp bij paarden en hoe je een paard moet verbinden etc. Na het praatje, mochten we zelf allemaal oefenen op de paarden. Ik legde een beenbandage en een staartbandage aan bij Tau. We hebben net een super pittige mix van groenten met rijst gegeten en gaan zo alweer naar bed. Morgenvroeg moeten Demi, Esther en ik weer de paarden controleren om half 7.

Reacties

Reacties

Gonny Heikens

Druk,druk druk...Maar zeker de moeite waard.Ja ,het schiet alweer op,maar deze stage vergeet je nooit weer.Weer een leuke blog?Succes maar weer.??

Sanne

Zooo ik liep wat achter met het lezen van al je verhalen. Inmiddels ben ik weer helemaal bij. :)

Ik vind het nog steeds onvoorstelbaar hoe je daar te paard rond kunt rijden zonder dat je opgegeten wordt of dat er levensgevaarlijke ongelukken gebeuren.

Zo leuk dat je zoveel verantwoordelijkheden krijgt en dat er zoveel nationaliteiten rondlopen. Respect voor de paarden die al die verschillende ruiters kunnen handelen. ;) Heel terecht dat je zoveel complimenten krijgt over je rijstijl. Je rijdt met zoveel liefde en gevoel!

De dagelijkse feestmaaltijden klinken goed. :)

Vroeg op staan en veel beleven. Je gaat nog 20 dagen volop genieten daar.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!