judithheikens.reismee.nl

Woensdag 2 juli / Donderdag 3 juli - Drukke paardrij-dag, ochtendgamedrive en een ontsnapte pony

Woensdag 2 juli – Drukke paardrij-dag.
Gisterochtend heb ik weer springles gehad. Net als de vorige springles reed ik weer op Golden Reef, het ging al stukken beter. Na de les heb ik nog op Smokey Joe gesprongen omdat Traci wilde weten hoe hij springt en reageert op alles, omdat ze een keuze moet maken tussen Smokey Joe of Finesse. We zouden om half 4 opgehaald worden voor de gamedrive, maar er moesten nog een aantal pony’s gereden worden en we hadden nog een halfuur de tijd. We losten dit creatief op door zonder zadel in de bak te gaan rijden. Ik reed op Gabby die heel erg vervelend was. Zij probeerde mij er slechts 8 keer af te gooien, door te crossen en te bokken. Gelukkig kon ik alle pogingen uitzitten. De vriendin van Demi, Inge en de vriend van haar Paul, kwamen bij ons op bezoek voor één nachtje. Het stond niet op de planning om een gamedrive te maken in de avond, maar omdat het Demi heel leuk vond om met haar vriendin en Paul een gamedrive te doen, werd dit toch georganiseerd. Paul heeft namelijk een studie gedaan over wildlife en is nu ook bevoegd om in de bush rond te rijden. We zagen echter alleen niet echt hele bijzondere dieren, alleen giraffen, zebra’s en in het donker heel veel bushbaby’s.

Donderdag 3 augustus - ochtendgamedrive en een ontsnapte pony
We zijn de dag begonnen met een leuke gamedrive. We zagen de wild dogs heel dichtbij, ze lagen namelijk langs de weg. Ook zagen we nog giraffen. We volgden een lang spoor van voetafdrukken van leeuwen maar vonden niets. Totdat we een auto zagen staan welke ergens naar aan het kijken waren en gebaarden dat we daarheen moesten komen. Ze waren aan het kijken naar een leeuwin die poseerde op een berg zand. Later bleek het om twee leeuwinnen te gaan. Tijdens de gamedrive vertelde iemand die ons passeerde dat ze een hele grote luipaard hadden gespot ergens vlakbij. We reden heen een weer langs het punt waar de luipaard gezien was, maar de bush was te dicht bebost waardoor we niets konden zien. Na de gamedrive zijn een aantal meiden naar Nourish gegaan, het plaatsje waar we elke twee weken honden checken en zo nodig medische hulp bieden. Er bleven een aantal achter op stal, waaronder ik. Wij gingen dressuurmatig in de bak werken met een aantal paarden, ik reed weer op het Friese paard genaamd Black Beard. Wij, de studenten, hadden de taak om de lunch voor te bereiden. Hierdoor kon iedereen die mee was naar de honden zo aanschuiven. We maakten een kaasmacaroni. Na de lunch heb ik een aantal filmpjes gemaakt van het bedrijf voor mijn schoolopdracht. Tussendoor hebben we nog Inge en Paul weggebracht naar de Shuttle bus en hielden we wat boodschapjes bij de Pick&Pay. Omdat we al een uitgebreide lunch gehad hadden, aten we omelet als avondeten. Omdat ik Red Velvet en Blue Velvet cupcakes aan het maken was voor mijn verjaardag morgen, gingen Demi en Esther zonder mij de paarden controleren tijdens de avondronde. Ze kwamen terug en vroegen aan Shannon of Sweetie Pie, een kleine bruine pony met een hangoortje, hier hoort te zijn of dat die weg is naar een wedstrijd. Maar aan het einde van de middag had nog iemand hem gereden. Shannon antwoorde dat hij gewoon in zijn stal zou moeten staan. Maar de stal was leeg en de deur stond wagenwijd over. Ik liet de cupcakes achter me en we gingen met man en macht op zoek naar Sweetie Pie. We keken wat rond op het terrein. Uiteindelijk zagen we hem staan bij de opslag, hij stond daar lekker op z’n gemak luzerne te eten. We hebben hem teruggezet in zijn stal. Nu beseffen we dus waarom het zo belangrijk is om nog een ronde door de stallen te lopen voor het naar bed gaan.

Reacties

Reacties

Gonny Heikens

Leuk verhaal,jammer dat je met de gasten geen interessante wild meer hebt gespot.Ik hoop dat de cupcakes goed gelukt zijn,en gelukkig is de ontsnapte pony weer boven water.
Een hele fijne dag morgen.??

Sanne

Sweety Pie, toepasselijke naam terwijl jij cakejes aan het maken was. :p

Never a dull moment. ??

Fijne dag morgen!
Wordt vast een verjaardag om nooit te vergeten.

Oma Heikens.

Nog veel plezier in Kaapstad ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!