judithheikens.reismee.nl

Vrijdag 4 augustus – Mijn bijzondere verjaardag in Zuid-Afrika

Iedereen is vast heel erg nieuwsgierig naar hoe ik mijn verjaardag gevierd/ervaren heb hier in Zuid-Afrika. Toen ik wakker werd en naar de huiskamer liep, hadden Esther en Demi slingers opgehangen en ballonnen in de vorm van 22 opgeblazen. Nadat ik toegezongen was door de schoonmaakster en de andere meiden tijdens het ontbijt, zijn we in de auto gestapt richting de Mariepskop. Dit is een hele hoge berg hier in de buurt. De Mariepskop is onderdeel van de Drakensberg Mountain, een berg die start bij Kaapstad en doorloopt tot bovenin Afrika. Voordat we het hoogste punt bereikt hadden stopten we bij een aantal mooie panorama punten om daar te genieten van het uitzicht en om foto’s te maken. Tijdens deze route naar de top, passeerden we heel veel koeien op de weg. Deze koeien lagen te chillen op de weg, waardoor wij ze moesten ontwijken en soms uit de auto moesten stappen om ze weg te jagen omdat we anders niet verder konden rijden. Bovenop de berg hebben we op de rotswand geluncht, we hadden broodjes en beleg meegebracht. Er was een mooie platte steen die uitstak van de rotswand we wilden dan ook mooie fotos maken terwijl we op deze steen stonden. De steen opzich was niet zo heel erg spannend, ondanks dat dit op 2000 meter hoogte was, maar de weg naar deze steen was mega spannend. We moesten namelijk zijwaarts en met zweethanden de rotswand vasthouden omdat het een smal stukje steen was waar we overheen liepen. Shannon waarschuwde dan ook door te zeggen; ‘’Als je glijdt of valt ben je echt op slag dood, dus denk goed na bij elke stap die je zet’’ en we zagen een gedenksteen liggen van iemand die daar omgekomen is. Toch weerhield dit mij niet om niet te gaan, ik wilde hoe dan ook een foto maken op die uitstekende steen. En het is uiteindelijk gelukt met veel moeite. Nadat we voldoende foto’s gemaakt hadden zijn we weer terug gekeerd naar de stallen. Om 8 uur zijn we weer opgehaald voor een dinner in de bush bij maanlicht. We parkeerden de auto’s op een plek waar eerder die dag leeuwen gezien waren. We aten fingerfood zoals knakworstjes, saucijzenbroodjes, kaasbroodjes, kipnuggets, wat groenten en natuurlijk niet te vergeten; de cupcakes die ik gemaakt had. Na het eten reden we nog wat door de bush, we zagen Wild Dogs, Giraffes, Genet Cat, Impala en een Kudu. Bijzonder om mijn verjaardag te kunnen vieren in zo’n mooie natuur, omringd door alle mooie dieren en natuurlijk de lieve mensen om me heen. Van Demi kreeg ik nog een heel schattig cadeautje, namelijk een armbandje met een kompas bedeltje. We kamen om 10 uur terug van de gamedrive in de bush. We waren dan ook allemaal gesloopt, omdat we normaal rond half 9 / 9 uur naar bed gaan en de helft van de dag op de hoge berg doorgebracht hadden.

Reacties

Reacties

Sanne

Perfecte verjaadag. Prachtige foto's op facebook!

Edith

Een verjaardag om nooit te vergeten, wat een mooie ervaring/ belevenis!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!