judithheikens.reismee.nl

Zaterdagnacht, zondag en maandag - Geweldige stapavond, Giraffe gamedrive en paardrijden

Zaterdagnacht (5 augustus) en zondag (6 augustus)
Op zondagmorgen kwamen we allemaal laat uit bed, ten eerste omdat dit een relaxdag is en ten tweede omdat we een iets wat te gezellige zaterdagnacht gehad hadden. De zaterdagavond liep dan ook compleet anders dan voorspeld was. We gingen er namelijk vanuit de we weer net als alle andere keren zouden belanden in de 3 bij 3 plaatselijke bar. Maar er was op zaterdagmiddag een rugby wedstrijd geweest. African Dream Horse Safari support een rugby team genaamd Lions omdat zij op het punt stonden om te degraderen. Maar inmiddels zijn ze veel beter geworden en speelden ze dus op zaterdagmiddag een finale. Omdat rugby een hele populaire sport hier in Zuid-Afrika is, gingen ze massaal gezamenlijk kijken bij een Grill & Bar net buiten de stad. Helaas verloren de Lions, maar desondanks was er wel een feestje gaande. Wij gingen dus na het eten ook naar dit feestje bij een ‘bar’ genaamd The Thirsty Giraffe. Ook dit was totaal anders dan onze verwachting. We kwamen namelijk terecht in een villa midden in de bush, enorm gaaf. Voordat we ons echt op ons gemak voelden, hadden we eerst een aantal Brandy Cola en Caramel Vodka shots nodig. Ook gingen we voor het eerst een Springbokkie shot drinken. Dit is enorm populair hier en ze zeggen dat je dat ooit gehad moet hebben. Springbokkie is een shotje dat bestaat uit iets met mint gemixt met Amarula. Amarula is een Zuid-Afrikaanse likeur met karamelsmaak uit Phalaborwa, dit is een stad aan de rand van het Krugerpark. Deze drank is gemaakt van suiker, room en de vrucht van de marulaboom (ook wel olifantenboom genoemd). Na de drankjes konden dan ook wat dansjes wagen op de dansvloer. Een man die wij met regelmaat zien omdat die werkt bij het anti-stroperijteam in het gebied waar wij gamedrives hebben, was ook bij ons de hele avond. Op een gegeven moment was ik met Esther buiten en zagen we twee mensen dansen als een Baboon (Baviaan) en dit bracht ons op het idee om de groep binnen te vertellen dat we een groep Baboons buiten zagen. De stevige anti-stroperij man die dus veel verstand van Wildlife heeft was dan ook totaal verrast dat deze bavianen op dit tijdstip en bij deze lawaaierige villa waren. Maar we konden hem ervan overtuigen dat hij maar eens een kijkje buiten moest nemen, want wij hadden echt wel een groep bavianen gezien (wat dus helemaal niet zo was). Eenmaal buiten konden wij niet stoppen met lachen en vertelde we hem dat het een grapje was. Het was dus wel een geslaagde nacht. De rest van de zondag lagen we allemaal te slapen in de zon. In de ochtend hebben we afscheid genomen van Esther, haar stageperiode zat er alweer op. De Duitse zusjes bereidde een heerlijke avondmaaltijd. Ze hadden gehaktballen in een tomaten/kaas/ui saus gegaard in de oven, gebakken aardappelen uit de oven en een salade met een advocado saus gemaakt. De rest van de avond hebben we niet veel meer gedaan en gingen we op tijd naar bed.

Maandag (7 augustus)
Het begon vanochtend zoals een maandagmorgen vaak omschreven wordt. Om 6 uur zaten we al in de gamedrive auto en het was grauw en miezerig weer. Dit terwijl het hier dus normaalgesproken nooit regent in deze periode. We zaten net als altijd met drie lagen kleding onder de wollen dekens voor ons uit te staren omdat we te moe waren om geconcentreerd en actief te gaan zoeken naar dieren. Overal waar we keken tijdens de gamedrive zagen we giraffes, we hebben wel meer dan 20 gezien in totaal. Naast de hoeveelheid giraffes zagen we ook Wild dogs met puppy’s, Wilde Beasts, Warthogs, één olifant en impala’s. We gingen ook nog even langs Bushcamp omdat het Glenn zijn 50e verjaardag was gingen we zingen voor hem. Na de gamedrive was het weer tijd om elkaar dressuurles te geven. Ik reed weer op Golden Reef, maar ik reed meer voor mijzelf dan dat ik les kreeg. Reef was namelijk erg vervelend, maar we konden uiteindelijk wel fijn rijden waardoor ik het toch nog met een goed gevoel heb kunnen afsluiten. Nadat ik Reef afgezadeld had en hem lunch gevoerd had, ging ik Demi helpen om haar paddock mestvrij te maken. Terwijl Demi en ik net klaar waren met de paddock, lag er een paard heel vreemd in een andere paddock dichtbij. Dit was Bafana, hij is al 26 jaar en hij gaat erg hard achteruit de laatste weken. We keken naar hem en aaiden hem en lieten hem maar even met rust. Later stond hij alweer op zijn benen en dronk hij uit de waterbak. Ook zaten we nog bijeen en vertelde Traci over de drie meest voorkomende ziektes die hier in Zuid-Afrika voorkomen en waarbij paarden overlijden. Dit zijn namelijk koliek, teken en African Horse Sickness. Na deze drukke ochtend, was het dan ook tijd om te gaan lunchen. We aten rijst met groenten. Na de lunch brachten we de paarden naar binnen en bouwden we een parcours in de springbak. Morgen hebben we namelijk weer een springles.

Henneke

Weer een leuke blog Judith. Zo te lezen hebben jullie
een leuk weekend gehad. Fijn dat je het zo naar je zin hebt.
Groetjes

Gonny Heikens

Weet een mooi verhaal om te lezen,leuke ontspanning gehad,fijn om te horen ,dat het weer goed gaat met het oude paard.Verwen ze maar goed.???Goede week weer!!

Sanne

Hihi goeie grap van die Bavianen.

Dikke knuffel voor het oude paard en veel succes morgen met springen!