judithheikens.reismee.nl

Dinsdag 8 augustus / woensdag 9 augustus - springlessen en onze laatste bushdinner

Dinsdag 8 augustus
Gisterochtend zijn we weer begonnen met een springles. Dit keer werd de springles niet gegeven door Traci maar door Julia, één van de medestudenten. Ik wilde dit keer eens een ander paard dan Golden Reef in de les rijden, dus koos ik voor een paard waar ik überhaupt nog niet op gereden heb, namelijk Carl. Carl is een mega groot wit paard en dus eigenlijk ook veelste groot voor mij. Ik heb nog nooit zo’n groot paard van dichtbij gezien, laat staan erop gezeten. Het stappen en draven was al een hele belevenis voor mij, maar ik zou er natuurlijk ook nog mee gaan springen. Hij deed niets anders dan zijn hoofd hoog in de lucht houden en schudden met zijn hoofd. Daarnaast nam die regelmatig een loopje met mij door steeds een klein beetje harder te gaan en ik had gewoon geen gezag over hem. Maar toch kijk ik positief terug op de les, omdat ik toch heb gesprongen met hem en genoten heb van het rijden. Echter was ik compleet gesloopt na deze les. Het was hard werken voor mij om te proberen hem bij mij te kunnen houden en zijn hoofd naar beneden te houden. Nadat ik Carl weer in zijn paddock gezet had, ging ik mijn paddock weer schoonmaken. Na het harde werk was het tijd voor de lunch. Tijdens de lunch aten we broodjes met Boereworst of vegetarische worst van de braai/BBQ met een zelfgemaakt sausje. Na de lunch trok ik mij terug bij de Barn om met mijn schoolopdracht aan de gang te gaan. Als avondeten wilden we eigenlijk Chili Con Carne maken, maar we kwamen tot de ontdekking dat we geen bruine bonen hadden. Dus maakten we een spaghetti met groenten en eieren. Omdat we allemaal moe waren, gingen we allemaal vroeg naar bed.

Woensdag 9 augustus
Zoals gewoonlijk waren we vanochtend weer om 8 uur op stal om de staff te helpen met de paarden borstelen en de paarden naar de paddock te brengen. Om 9 uur stond er een trail met toeristen gepland, dus moesten we tussendoor ook nog een aantal paarden voor deze trail opzadelen. Hierna gingen we de paarden verdelen. Het deel dat gisteren springles had gehad (waaronder ik) gingen vandaag een outride doen en de andere deel dat gisteren geen springles gehad had kreeg dus vandaag springles. Iedereen koos de paard/pony die zij graag wilde, maar Golden Reef bleef over. Golden Reef is een privé paard van een angstige vrouw en zij heeft samen met Traci een afspraak gemaakt dat Traci ook Reef gebruikt in de springlessen. Ik heb als enige Reef een aantal keren gereden dus ik stelde voor om met Reef ook de springles te volgen vandaag. Een win-winsituatie want ik kon dan nog een keer springen en Reef werd gebruikt. Vandaag kregen we wel springles van Traci. We moesten galopperen over balken in een cirkel, wat een hele uitdaging was voor vele combinaties. Daarnaast hadden we een lijn gebouwd met balken en 2 hindernissen. Het doel van deze springles was om te leren te wachten voor de balken, in plaats van er gewoon maar overheen te galopperen moest je heel secuur na denken over waar het paard zijn benen neer moet zetten. Daarnaast focusten we op het tellen van de galopsprongen voor een hindernis waardoor je beter uitkomt met springen. Reef begint altijd te pesten wanneer je hem aan het werk zet, dit is dan ook de reden waarom de eigenaar heel licht werk met hem doet. Hij gaat namelijk staken en bokken. Vandaag was dus ook de vijfde keer dat ik op Reef reed en het was vandaag de allereerste keer dat we samen een team waren zonder te vechten en stakingen. We hebben een hele fijne les gehad en vooral heel veel plezier gehad. Na de les heb ik Manon nog geholpen met het maken van portretfoto’s van de paarden voor op de website. Om vier uur werden we opgehaald voor een gamedrive en om te gaan eten in de bush. Het avondeten in de bush bestond vanavond uit Couscous. Tijdens de gamedrive zagen we giraffen, impala, wilde beasts, jakhals en de wild dogs met puppy’s. Omdat we volgende week woensdag vliegen naar Kaapstad, was dit tevens ook onze laatste bushdinner. Vandaag zouden er ook drie nieuwe stagiaires arriveren die bij ons kwamen wonen. We wachtten met smart af en toen bleek het te gaan om een moeder met zoon en dochter die hier zijn voor een vakantie. Ongemakkelijk is het zeker. We gaan nu gauw slapen want morgenvroeg zitten we om half 7 alweer in de gamedrive auto. Slaaplekker alvast!

Reacties

Reacties

Gonny Heikens

Judith ,wat weer een mooi verhaal.Moedig van je om toch te gaan springen,goed voor jezelf vertrouwen.Ja ,en daar begint al een klein stukje afscheid van je stage.Geniet nog maar met volle teugen.xxx

Henneke

Mooi om jouw verhaal weer te lezen Judith. Wat gaat de tijd toch snel hè? .
Je stagetijd loopt al weer bijna ten einde. Nog heel veel plezier de komende dagen. Groetjes

Oma

Weer prachtige verhalen geniet er nog maar van Ik maak het zo een beetje mee Tot ziens Kaapstad dat lijkt mij wel wat. ??

Peter

Leuk hoor Judith, zo te lezen heb je een goede keus gemaakt met deze stage plek. Geniet nog met volle teugen. Groetjes Peter en Sylvia

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!