judithheikens.reismee.nl

Zaterdag 29 juli / zondag 30 juli – Giraffe gespot, uitgaan in de bar en Scouts les geven

Omdat gisteren (zaterdag) de gehele dag de elektriciteit het niet deed en we dus ook geen wifi hadden, konik pas vandaag weer een blog schrijven.

Nadat we op vrijdagavond een gezellige braai gehad hadden bij Bushcamp, waren we zaterdag alweer om 9 uur paraat bij de stallen. We brachten de paarden naar buiten en zadelden een aantal paarden op voor een groep toeristen die een trail gingen maken. Zelf gingen we ook nog een buitenrit maken in de bush. Omdat wij (de Nederlandse studenten) hier het langst zitten weten wij alleen de weg in de bush en zijn wij dus de leiders van kleine groepjes als we in de bush gaan rijden. Ik zat op Black Beard, het Friese paard waar ik eerder deze week mee in de rijbak had gereden. Ik was samen met 3 vrijwilligers. We reden wat rond en op een gegeven moment zag ik in de verte een 3 giraffen op onze weg staan. Toen we dichterbij kwamen bleek het te gaan om 10 giraffen met jongen. Black Beard is nog vrij jong en werd er toch wel wat nerveus en opgewonden van. Eén van de vrijwilligers vond het enorm spannend en raakte wat in paniek, waar natuurlijk averechts werkt op het paard die dan ook heel erg nerveus wordt. We namen wat foto’s van de giraffen en vervolgden onze pad weer. In de middag hebben we niet heel veel meer ondernomen. Eigenlijk hebben we de hele middag nog gezellig zitten kletsen met de twee nieuwe meiden die nu bij ons wonen en speelden we kaartspelletjes. Om 8 uur ’s avonds werden we opgehaald om naar het restaurant en de bar te gaan. Normaal gesproken gaan we altijd op vrijdagavond naar het restaurant en de bar en dan op zaterdagavond braaien, maar omdat veel mensen van stal een springwedstrijd hadden zaterdag kwam het beter uit om deze twee dagen met elkaar te wisselen. Ik had een broodje hamburger besteld dat geserveerd werd met gefrituurde uienringen en patatjes. Het eten is elke keer weer heerlijk. Nadat we onze maag gevuld hadden konden we drankjes drinken en bij de bar naar binnen. Zoals gewoonlijk startten we weer bij de Jukebox en kozen we de leukste liedjes. We namen wat Caramel Vodka en Tequila shots. Het restaurant en de bar is gevestigd naast het treinspoor. Wanneer er een trein passeerd, serveren ze in de bar gratis jelly shots aan alle gasten. De tijd ging zo snel en we waren de laatste gasten in de bar. De bar sloot om half 2 en dus moesten wij genoodzaakt ook maar naar huis. Helaas konden we vanochtend niet echt onze roes uit slapen op onze vrije zondag omdat er om 10 uur een groep tieners zou komen. We gingen naar stal om alles voor te bereiden en zagen een pick-up met allerlei kindertjes in het bakje zitten. Echter waren dit geen tieners, maar kleinere kinderen. Zij waren van een soort Scouting en moeten allerlei verschillende badges behalen, zo dus ook een badge wat te maken heeft met paarden. Vooraf hadden we vragen ontvangen en dus een soort lijndraad met punten waarover de kinderen informatie moesten geven. We vertelden hun met name de basis dingen zoals een hoefsmid, paardentandarts, bodyscore, voeding, verzorging en het tuig. Om voor wat interactie te zorgen hadden we een aantal pony’s uit de paddock gehaald en de kinderen de pony’s laten borstelen, zadelen, etc. Om de kinderen een idee te laten geven van hoe een gezond paard eruitziet en hoe je dus een bodyscore kunt uitvoeren, hadden we een te dikke pony, een te dun paard en een pony met een goede bodyscore opgehaald. De kinderen gingen dan kijken of je de ribben kon voelen, hoe de vacht was enzovoort. Waar we in Nederland en in het grootste deel van de wereld de hoogte/grootte van het paard uitdrukken in meters of ‘feets’, doen ze het hier met een aantal ‘hands’. Hier wordt het gemeten vanaf de grond tot aan de schoft van het paard door je hand verticaal te houden en dan te tellen hoe vaak je je handen kunt stapelen. Na 2 uur informatie en oefenen zat het er alweer op voor hun. Deze middag hebben we allemaal weer relaxt en we gaan zo beginnen met het koken van aardappels, groenten en vlees. Het plan is om later vandaag nog een film te kijken en lekker op tijd op bed te gaan, morgenvroeg zullen wij namelijk alweer op tijd starten met een gamedrive.

Gonny Heikens

Pffff...weer een heel mooi verhaal,leuk om te lezen en tevens een bevestiging dat jullie het erg druk heben en het prima naar zin hebben.Alweer over de helft.Geniet ervan,goede week.!!!××