judithheikens.reismee.nl

Vrijdag 30 juni - First trail/outride

Het schijnt zo te zijn dat we hier zo laag onder de zeespiegel zijn dat je daar heel erg moe van wordt. In samenhang met de lange reis zorgde dit ervoor dat we heel veel uren geslapen hebben de afgelopen nacht. Om 9 uur werden we wakker en kregen een whatsappje van Christel met de vraag of we wilden rijden om half 10. Tuurlijk willen we dat! Dus gauw de rijbroeken aan, chaps aan, cap op en een broodje achterover werken en op naar de stallen. Hier kregen we te horen wie op welk paard een outride ging doen. Candle (een appaloosa merrie) werd aan mij toevertrouwd. In totaal gingen we met 8 combinaties de bush in; de 6 nederlandse studenten en 2 buitenlandse vrijwilligers. Veel impala's, kudu's, warthogs (knobbelzwijnen), klipspringers en zelfs giraffes gespot! Een fantastische ervaring en vermaak voor 2 uur, allemaal op de rug van Candle. De dieren blijven gewoon staan als je met paard eraan komt rijden, behalve de klipspringers want zij zijn heel erg vlug. Na deze spannende outride werd het tijd om te gaan lunchen, gewoon een homemade sandwich met ranja. Er waren nog 6 paarden die gereden moesten worden en deze taak werd aan ons uitbesteed. Dus ging ik op pony Chocolate in de bak rijden.

Van paardrijden krijg je natuurlijk honger en dorst, maar we hadden nog geen boodschapjes gehaald. Dus bedachten we het om lopend naar de supermarkt 'Pick&Pay' te gaan om de nodige spullen te halen. Eenmaal onderweg passeerde Traci en 2 vrijwilligers ons met de safariauto, we sprongen met ons 6en in en aan de auto en werden naar de supermarkt gebracht. Een grote supermarkt met veelal merken die we ook wel in Nederlans zien zoals bijv. Amstel en Pampers. Om trouwens naar de winkels te kunnen moet je uit het wildlife reservaat, hier passeer je een loket die controleerd wie het reservaat naar binnen en naar buiten gaan.

Vrijdag wordt hier op het bedrijf 'Fun Friday' genoemd. Dit houd in: veel spelletjes met de paarden, uit eten met z'n allen, op stap en gewoon vooral: fun! Achterin de pickup zijn we naar het restaurant 'Sleepers' gegaan. Voor een pizza pepperoni en een Savannah (een soort Jillz) heb ik omgerekend maar zeven euro betaald. Op stap werd hem niet meer, want er waren maar 8 mensen in de club, niet zo gezellig als gedacht. We besloten om naar onze villa te gaan en het oerhollandse kaartspelletje pesten te spelen.

Om uit eten te kunnen en de toekomstige excursies te kunnen betalen moesten we geld opnemen. Ons was verteld dat we dit het beste konden doen binnenin de Pick&Pay en niet bij de officiële bank ernaast. Dit vanwege de corruptie, de bankmedewerkers voeren een wisseltruc uit met je bankpasje. Echter stond er op het automaat in de Pick&Pay dat die buiten dienst was. Dus er zat niets anders op dan ons aan te sluiten bij de rij buiten voor de bank ATM. Terwijl we in deze rij stonden bedachten we allerlei manieren om deze wisseltruc van bankpasjes te voorkomen. De conclusie was als volgt: 1 pinnen en de overige 5 dicht er bovenop zodat niemand om ons heen kon mee kijken met de betreffende pinner en de bankmedewerkers ons zo raar zou vinden dat die ons niet zou willen helpen. En het hielp, want de bankmedewerker liet ons met rust. Overigens keken alle mensen in de rij met vragende en verbaasde blikken in onze richting.

We gaan nu lekker slapen en morgen weer om 9 uur een outride doen. Welterusten!

Henneke

Weer een super leuke blog Judith.
Even wennen aan de gewoontes van het land, maar jullie zijn inventief genoeg lees ik.

Wim

Super, Judith.
Dit ook wel wat voor Renee volgens mij

Anita

Super leuk om jou verhalen te lezen

Trijnie

Mooi judith en een hele belevenis. Geniet ervan xxx

Stien

Leuk om je blog te volgen. Super hoe je alle dingen die je op je pad tegen komt zo goed weet op te lossen. Petje af!

Sylvia

Wat goed om te lezen dat jij je vanaf dag 1 het erg leuk voor je is.
Fijn Judith lekker genieten