judithheikens.reismee.nl

Dinsdag 4 juli / woensdag 5 juli - Ponycamp en Luipaard gespot

Dinsdagochtend werden we om 8 uur smorgens alweer omringd door alle kinderen met 101 vragen voor ons over de paarden. We brachten de paarden naar de paddock samen met de kinderen. Hierna gingen we voorwerpen verstoppen op het terrein zoals een hooinet, kruiwagen, zadel, hoefijzer enzovoort, welke de kids vervolgens in groepjes moesten zoeken. Waarna we vervolgens zelf een outride gingen rijden, ditmaal zat ik op Closh. Hij staat ook wel bekend hier als 'dirty grandpa' omdat hij zowel mensen als soortgenoten bijt en schopt. Op het laatst gingen we de paddocks van de paarden mesten. De manier waarop we dit deden was voor mij een besefmoment dat ik toch wel ver van huis verwijderd ben. Dit omdat wij in Nederland dit met een kruiwagen en mestvork doen en hier met onze handen de poephopen oppakken en in een zak doen. Naderhand hebben we op stal gezamenlijk kaas macaroni gegeten en hebben ons later teruggetrokken in The Barn om vervolgens vroeg naar bed te gaan.

Woensdag 5 juli zijn we weer om 7 uur opgestaan om met de kinderen de paarden naar buiten te brengen. Dit was de laatste dag van ponycamp en alle kindjes hadden een plakkerig gezichtje. Wat ook wel logisch is na 3 dagen snoepen, paardrijden, slapen in de stallen, spelen etc zonder douche. We deden een estafette in de bak met de kinderen op de rug van het paard. Hierna heb ik een outride op Brady gedaan met Jennifer (Nederlandse medestudent) en Sarah (Duitse vrijwilliger). Helaas geen bijzondere dieren gespot, maar het was supergezellig. Bij terugkomst had ik de taak om Steiner te longeren, maar hij kon alleen maar rondjes galloperen omdat hij bang was voor een tent naast de longeercirkel waar alle kindertassen in opgeborgen werd. Toen ben ik gauw naar The Barn gelopen voor een douche en zijn we opgehaald voor een Gamedrive. En dit keer heb ik de vierde van de big5 gepot, namelijk een luipaard! Echt zo bijzonder! Helaas kon ik geen duidelijke foto nemen omdat hij van ons vandaan liep en het schermerig was. Nu moeten we nog eentje van de big5 spotten en dat is een leeuw. We kwamen bij deze luipaard terecht omdat Ryan zijn voetafdruk volgde en het rook daar erg naar een kadaver. Toen we hetzelfde pad terugnamen om te kijken of we de luipaard tegen zouden komen, kwamen we een Hyena tegen en deze hadden we ook nog niet eerder gezien. We gingen de hyena volgen want Ryan vertelde ons dat deze hyena misschien de luipaard bang zou maken en wij dan deze luipaard nogmaals konden volgens. Maar dit zonder resultaat, we hebben de luipaard niet nogmaals kunnen zien. Verder hebben we nog Zebra's, Impala's, Gieren, Wild Dogs, Warthogs, Dik-Diks, Wilde Beasts en een look a like vogel Zazoe van de Lion King ofterwijl Zuidelijke Geelsnaveltok. We zijn naar een plek gegaan waar we de andere vrijwilligers en Traci hebben ontmoet voor een dinner in de bush. We aten een Zuid-Afrikaanse specialiteit: Vetkoek. Het leek een soort donut, waar we gehakt, tomaat, ui en kaas in deden. Het broodje proefte naar een oliebol. Dit nuttigden wij onder de sterrenhemel midden in de bush, heel vet! Traci vertelde ons heel veel over de sterren en de stroperij hier in dit wildlife reservaat. Nu gaan we proberen te slapen, morgenvroeg om 5 uur opstaan om een gamedrive te doen bij zonsopgang. Ik hoop dat we dan de laatste van de big5 zullen zien. Voor nu: welterusten!

Sophia

welterusten we kijken elke dag uit naar je mooie blog !

Henneke

Lekker slapen Judith. Heb weer genoten van je blog.

Sanne

Super mooie verhalen en zo bijzonder dat je zoveel te paard doet! Ik geniet met je mee! :)