judithheikens.reismee.nl

Zaterdag 15 juli - Dam Swimming, slaapfeestje

Gisterochtend hebben we uitgeslapen en zijn we rond een uur of elf naar de stallen gegaan om de paddock te mesten, de paarden te checken en een planning te maken. We gingen namelijk met de paarden zwemmen in de dam. Op ongeveer 10 – 15 minuten afstand stappen is er een grote plas water, wat hier de dam genoemd wordt. We hadden ons 16en opgedeeld in twee groepen; wij 7 Nederlanders en Christelle als leider en de rest ging naar de dam als wij terug waren. De paarden vonden het allemaal wel leuk om in het water te gaan en gingen allemaal staan schrapen in het water/modder. Ik zat op Po en hij wilde niet in het diepe water, maar uiteindelijk hebben we samen nog een klein stukje echt kunnen zwemmen. Er waren ook paarden bij die gingen rollen in het ondiepe water. We hadden vooraf te horen gekregen dat je als een cowgirl er weer op moet springen op het moment dat het paard weer opstaat na het rollen. Gelukkig ging Po niet rollen. Esther zat op Valentine en rende steeds in volle vaart het water weer uit. Dit ging drie keer goed, maar de vierde keer belandde Esther in het water en rende Valentine rond rondom de dam. Nadat Esther er weer op zat zijn we teruggekeerd naar de stallen. In de middag hebben we rondom het zwembad gelegen. Omdat we toch al zo modderig en nat water van het zwemmen met de paarden in de dam, bedachten we ons om voor het eerst in ons eigen zwembad te gaan. We zijn tenslotte de eerste bewoners van deze accommodatie en moeten dus ook het zwembad uitproberen. Het water is ijskoud omdat het zwembad ten alle tijden in de schaduw zit, dus daarom zijn we nog niet eerder in het zwembad geweest. Hierna werd het tijd om onze spullen in te pakken voor een nachtje slapen bij Bushcamp. We gingen weer gezamenlijk het knoflook-kaasbrood, worsten, steaks en butternut pompoenen door middel van het kampvuur bereiden. In de keuken kookten we maiskolven en maakten we een salade. Na het eten dronken we een aantal Savannah’s. Ook deden we een drankspel genaamd: Flankie Bowl. We stonden in twee rijen tegenover elkaar met in het midden een lege fles die we moesten omgooien met een balletje. Wanneer de ene partij de fles omgooide en allemaal gingen drinken, moest de andere partij het flesje omhoog zetten en balletje pakken. Het ging erom welke partij als eerste alle flesjes leeg hadden. We hebben dit spel echter maar twee keer gespeelt omdat je in hele korte tijd heel veel drinkt voelde niet iedereen zich heel lekker. Later speelden we een spel waarbij er vragen gesteld werden en je de keuze had tussen twee antwoorden, bij het ene antwoord moest je drinken en de andere niet. Dit was leuk en goed om elkaar beter te leren kennen. We waren verdeeld onder 3 bungalows waarin de vrijwilligers slapen en er konden 2 slapen in het huis van Traci&Glenn. Ik sliep met Jennifer in het huis. Omdat we zo moe waren, zijn we rond half 12 naar bed gegaan. Maar we konden niet gelijk slapen omdat er enorme lawaai was op ons plafond, wij dachten dat het om een aantal apen ging die rond aan het rennen waren. Maar vanochtend hoorden we dat het ging om heel veel ratten waar ze overlast van hebben. Jennifer en ik waren om 7 uur alweer wakker en besloten om maar uit bed te gaan en hopen dat onze medestudenten ook gauw zouden wakker worden zodat we weer naar onze accommodatie konden gaan. We zaten buiten, met uitzicht op de Bush en keken naar voetafdrukken van dieren. Echter na één uur/ anderhalf uur zaten we nog steeds alleen en besloten we om de rest maar een whatsapp te sturen dat er olifanten heel dichtbij waren (wat dus helemaal niet zo was). We hoopten dat ze allemaal met hun pyjama naar buiten kwamen met de camera’s. Maar het ging niet zo makkelijk, dus maakten we hun wakker rond 9 uur en waren we om half 10 weer bij onze accommodatie ‘The Barn’ vanochtend. We bakten een lekker eitje en we zijn nu weer allemaal voor onszelf bezig, want vandaag is het weer een relaxdag, gelukkig!

Sanne

Gezellig en leuk verhaal :)

Gonny Heikens

Wat weer een spannend verhaal.Wel leuk dat jullie met elkaar het goed kunnen vinden.De rillingen lopen mij over de rug het verhaal met de ratten.Maar goed dat je het van tevoren niet geweten hebt.Veel plezier verder.xx